Livet hos familjen Arabsson

Hörselskydd.

Kategori: Vardagen

Kan någon tala om för mig varför barn måste låta så mycket och varför dom älskar saker som låter, ju högre desto bättre. Lillebror lekte förut med en liten pistol som tillhör en gubbe och med den i ena handen och en bil i andra gick han runt och hade konsiga läten för sig. "-Varför måste du låta så mycket frågade jag." "-Därför tjejer låter så här." fick jag till svar. Tjejer, tänkte jag, han håller en bil och pistol i händerna och ekvationen gick inte ihop och om jag trodde att jag skulle få ett svar så var det bara en dum tanke för lillebror hade ingen lust att förklara utan fortsatte sin lek.
 
Just nu i skrivande stund står han och hamrar på bordet i sitt rum. På svar på sin pappas fråga varför han hamrar svarade han helt enkelt: "-Jag jobbar ju!."
Lillasyster har tagit en leksaks slipmaskin som hon går och snurrar med en kula på, maskinen låter och snurrandet av kulan låter, hör dom inte själva oljudet?
 
Mitt huvud håller på att gå i tusen bitar idag och alla ljud omkring underlättar inte direkt, men dom leker och är snälla för stunden så jag låter dom hållas, ett tag till i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: