Livet hos familjen Arabsson

Jurassic Park!

Kategori: Vardagen

Man skulle kunna jämföra vår familj med Jurassic Park, en salig blandning av människor, stora, små, helblodsaraber, halvblodsaraber och helsvenskar. Sex olika viljor, sex starka viljor, jag skulle lätt kunna laga sex olika måltider varje dag till både frukost lunch och middag om jag nu vore en snäll hönsmamma (förlåt, dinomamma) men eftersom jag inte är det så göra jag inte så heller utan alla får äta av vad som ställs fram och det uppskattas inte jämt.
 
Precis som i en dinosaurieflock så bråkas det mycket och trots att de stora bestämmer över de små så betyder inte det att de små inte försöker kaxa upp sig och göra sin röst hörd, det händer ofta, allt för ofta.
Som dinosauriemamma försöker jag hålla ihop flocken, sköta markservicen och ha koll på allt vilket inte är en lätt uppgift, kan en dinosaurie ta semester från flocken?
 
Den minsta lilla dinoungen (skriver inte ut namnet längre fattar ni hur svårt det är att skriva D.I.N.O.S.A.U.R.I.E!!) är inte så jättekaxig jämt, i morse spelade han ett spel där dom krigade och han vågade inte fortsätta för att han kunde bli dödad. Jag försökte förklara att det är ett spel och det är gubbarna som dog men så var det inte alls enligt honom själv. Eller som igår när lillasyster visade honom en haj i havet som jagade en människa, såg inte bilden själv men det var tydligen blod och han vart rädd och sprang och gömde sig under bordet, detta påminner mig om någon som bor ner över landet, känner du dig träffad R? ;)
 
Ja lika stökigt och bökigt som det är i en vanlig dinofamilj är det hemma hos oss också, roligt ibland men oftast helt outhärdligt. Men jag tror vi har mera kärlek än dinosarna hade i alla fall.
 
 

Kommentarer

  • Ann-Christine Flemström säger:

    Det tror jag och vet...ni är en såååå mysig familj. Alltid lika kul att få ta del av den :)

    2012-11-18 | 13:10:08
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com
  • agnetha larsson säger:

    du är bara för toppen när du skriver.... :) <3

    2012-11-18 | 13:35:04
  • R säger:

    För det första känner ja mig hedrad att du nämner mig i din blogg för ja har fått många goa skratt ifrån den, men för det andra är det ingen lek att vara rädd för dom där fiskarna, dom är väääldigt skrämmande

    2012-11-20 | 22:54:14

Kommentera inlägget här: