Livet hos familjen Arabsson

Bråk med kassaapparat.

Kategori: Vardagen

Har ni nån gång försökt att bryta sönder ett bankkort? Ja då vet nu hur svårt det är men min man har lyckats med det och inte bara i två delar, nej i tre delar och på längden! Frågar man han hur så vet han inte vad han gjort men nåt säger mig att man inte ska ha kortet i jackfickan när man jobbar. Så igår fick jag mitt nya kort och invigde det med att tanka och det gick ju bra. Så när jag senare gick på ica hade jag inga tankar på att det skulle bli strul.
 
Jag tog med lilleman (som jag hade haft en lång diskussion med innan att han inte skulle få köpa någonting och inte åka bilen) vet inte varför jag trodde att han skulle sköta sig för man kan ju hitta på annat. Under den ca 20 minuters långa/korta vistelsen hann han med att försvinna tre gånger, tryckte ut sjutton lappar från apotek/tobaks apparaten och bråkade med grindarna och hindrade alla som skulle gå in genom dom. Jag som stod fast i kassan kunde inte annat än att behålla lugnet och torka bort svetten i pannan.
 
Efter första försöket att betala så gick det inte, jag testade två gånger till men det medgavs ej. "-Men vad är felet" undrade jag. Och den gängliga unga killen i kassan sa med ovanligt hög röst: "-Det finns inga pengar på kortet." Jag som redan var stressad över lillemans upptåg och som för stunden inte syndes till vart rejält irriterad och fräste tillbaka: "-Men lägg av, det finns hur mycket pengar som helst där, det måste ju vara fel på apparaten." Jag förklarade att kortet var nytt men att jag nyss tankat och då fungerade det. Men killen (som nu förvandlats till ett oförskämt monter i mina ögon) fortsatte att säga att det inte fanns pengar på kortet. Jag sa att jag skulle gå och ta ut pengar runt hörnet och kön bakom mig hade vuxit och lillebror var borta, slängde ihop varorna och gick och letade min lille son som stod och tryckte ut lappar för brinnande livet, släpade ut honom till bankomaten och vände huvudet två sekunder och så var han borta igen.
 
Väl inne i affären stod han och dirigerade alla i dörrarna och här kunde man tydligt se på vissas miner att jag inte hade uppfostrat min som speciellt bra. Trängde mig före i kön och skulle betala mina varor, tur man är tjenis med alla på denna lilla ö. "-Jasså, funkade det att ta ut pengar" sa då den lille skiten i kassan. "-JAAAA för det FINNS pengar på kortet" sa jag och tröck upp kvittot i ansiktet på honom, "-Ta och kolla upp felet på din kassaapparat istället du" fräste jag. Tror ni jag kunde betala sen.....nejdå, då fick han inte till betalningen på mitt parkerade kvitto utan fick ropa på hjälp medans irriterade människor vred sig bakom i kön. Här tror jag killen i kassan var svettigare än mig. Så jag fick helt sonika byta kassa och göra om allt med en betydligt mera förstående dam som bad om ursäkt för allt strul. Så idag måste jag dit och kolla om det funkar annars går jag in på banken och skäller på dom.
 
Varför går inte allt bara problemfritt för mig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: