Livet hos familjen Arabsson

En helt vanlig morgon.

Kategori: Vardagen

För ett tag sen var det lillasyster som var totalt omöjlig att få upp ur sängen på morgon, det slutade med att maken fick väcka henne kl 6 så hon var klar när det var dags för mig och lillebror att vakna. Nu har vi ombytta roller här, nu är det lillebror som trilskas på morgonen och då menar jag verkligen trilskas!!
 
Först tar det minst 15 minuter att ens få liv i honom och då är han sur och grinig och precis som en gammal man gnölar han att han har ont överallt. När han gnölat klart så har jag säkert bett honom 1000 gånger vid det laget att han ska kliva upp och han ryter tillbaka: "Jag måste väl få sträcka på mig!" När jag låtit honom sträcka på sig ett par hundra gånger så ska jag försöka få på honom kläderna och då börjar han gnöla att kläderna inte duger och han ska absolut ha de som ligger i tvätten. Det är inte lätt att lura och finta lillebror och att muta med allehanda gosaker efter dagis är inte speciellt pedagogiskt men det har hänt att jag går så långt och han glömmer ALDRIG vad han blivit lovad. Att bara ta upp honom och gosa lite funkar inte heller för då somnar han om i famnen. Så under 45 minuter bygger jag upp en irritation som utmynnar i att elakmamman kommer fram och då sätter han sig på tvären och sätter sig med armarna i kors och vägrar flytta på sig. Sen får jag höra att jag inte lyssnar på honom och att jag inte är snäll, naturligtvis är jag inte snäll jag är ju hans mamma.
 
Även om nu lillasyster kliver upp utan större utbrott så är hon trött och säkert lite grinig men har slutat att vända det mot mig utan ger sig på lillebror istället, så när dom väl fått på sig alla kläder och jag har försökt få lillebror att lämna alla leksaker hemma är jag svettig och skitförbannad när jag masar ut dom i bilen så börjar peta på mig leken. "-MAMMAAAAAAA hon petar på mig" skriker lillebror och lillasyster flinar fånigt och tror hon ser oskyldig ut och sen börjar stirra leken. "-MAMMAAAAAA hon stirrar på mig" och så håller det på och med lite tur så gråter inte lillasyster när hon kliver ur bilen och lillebror byter sida och blir den vanliga goa killen så fort han kliver in genom dörren på dagis. Kvar är en trött och sliten mamma som bara har börjat dagen och som genast börjar tänka på kvällen och alla bråk och skrik innan de små sover sött igen.

Kommentarer

  • Ann-Christine Flemström säger:

    Du har det inte lätt ;)

    2013-01-29 | 11:01:24
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com
  • Sawsan säger:

    Ha ha måste säga att du är duktig att förmedla både bilder och känslor via skrift mashAllah :)

    2013-02-02 | 11:50:21

Kommentera inlägget här: