Livet hos familjen Arabsson

Biokalabalik.

Kategori: Vardagen

Läs inte detta om du inte har sett Breaking Dawn 2 ännu!!
 
 
Igår var jag på bio, jag och tre tjejer till. Tre av oss har läst böckerna och en av oss två..tre..fyra...ja många gånger, vem den nörden är tänker jag inte berätta. Så där sitter vi fyra riktiga twilight fans och var förväntansfulla som få riktigt så där fnittrigt förväntansfulla till gränsen på löjlighet. Filmen börjar, den är bra, lite som jag saknar men riktigt bra och så kommer det förväntansfulla slutet och där händer någonting.....andan gick ur mig, jag måste ha sett riktigt fånig ut där jag satt med gapande mun, absolut ingenting stämmer.... miljarder tankar snurrar i huvudet, har dom gjort om slutet?? Finns det två slut? Finns det en andra bok som jag har missat? Kom att tänka på en kommentar att det var ett dåligt slut, klart det blir ett dåligt slut om dom har gjort om filmen, storasyster som sitter bredvid mig frågar diskret: "-Dör han i boken?"  "-Nääää" säger jag och fem minuter senare frågar hon igen: "-Men dör han i boken då?" "-Men nääääää, ingen dör, det blir ingen fight, jag fattar ingenting" Tilläggas kan att storasyster har läst böckerna men var så förvirrad så hon trodde att hon hade missat nåt. Tjejen bredvid storasyster blir tårögd, den fjärde tjejen som inte läst böckerna mummlar att det är äckligt och jag ser hur folk börjar att skruva på sig och det börjas tisslas och tasslas, vad hände??? Jag vart riktigt förbannad, tänkte nästan gå, hade inga som helst tankar på vad det handlade om, helt sjukt. Jag var totalt tom i skallen och lade inte alls ihop ett plus ett och om man tänker efter var det rätt logiskt det som hände, ingen dog det var bara en vision om vad som kunde hända, phuw.
 
Slutet gott, allting gott, men nu är det slut... för gott, snyft. :´(
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: