Livet hos familjen Arabsson

Vendetta.

Kategori: Barnen

Lillasyster hade gjort en fin liten berättelse i ett block där hon hade målat och skrivit riktigt fint. Hon var jättestolt över det och visade oss alla. Senare på kvällen när hon får i väg på scouterna så fick lillebror tag på detta utan att jag märkte det. Han lade till lite egna målningar och var säkert jättenöjd med sin insats. Så när lillasyster kom hem och upptäckte detta vart det liv vill jag lova. Hon var helt galen och sa att hon skulle hämnas. Jag som inte tog det hela på allvar fick ett smärre slaganfall när jag insåg att hon menade allvar och hade tagit den festaste svartaste tuschpennan hon hittade och målade på lillebrors nya saker som han fick när han fyllde år. Jag vart galen och skällde ut henne som en vanvettig och hon grät och jag fortsatte att skälla. Försökte skura sakerna utan nån större framgång och skällde lite mera. Det slutade med att maken fick rycka in och även om han också var elak tog han det betydligt lugnare än vad jag hade gjort.
 
Nu fick maken bort tuschet på ena saken men på pusslet var det kört. Så när lillebror upptäckte det dagen efter vart han i sin tur galen och löpte amok här i huset tills maken vart tvungen att säga att han hade råkat gjortb det i en olyckshändelse. Lillebror som var säker på att det var hans syster som hade gjort det lugnade ner sig och sa: "Det gör inget pappa, det var ju en olycka." Pjuh.....tror vendettan lades ner där. Vad lärde vi oss av detta då? Tja inget annat än att dom två kommer att ha ihjäl varandra en vacker dag.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hur kan du vara så säker på att lillebror fått alla sina nya saker? Det är skillnad på att få och att köpa sina egna presenter och en siffra är bara en siffra. Hahaha, för mig är det så

    2014-01-01 | 23:47:44

Kommentera inlägget här: