Livet hos familjen Arabsson

Facebookkonversation med maken.

Kategori: Vardagen

Maken: Jobbar du i morrn?  (Spelar ingen roll om jag har sagt hur jag jobbar 1000 gånger som kommer han aldrig ihåg det ändå.)
 
Jag: Nä.
 
Maken: I övermorrn?
 
Jag: Nää jag är ledig hela helgen.
 
......... Nu blir det tyst i ca 10 minuter, till saken hör att vi inte direkt pratar med varandra för tillfället, vi kör liksom "tigerihjälvarandra" leken.
 
Maken: Jag lagat mat vill duha?
 
Jag: Det var snällt, ja tack, jag är hungrig.
 
Maken:Järta och mågen  (På svenska betyder det hjärta och mage)

Maken: Jäte gåt chickling magen (jätte gott, kyckling mage)

 Jag: Nej tack, jag tar en macka istället.

Maken: Du vill ha?

Jag: Nej tack, det kan du och Zaki äta.

 

Han försökte ju i alla fall..... men tysta leken fortsatte när jag kom hem ändå.

 

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: