Livet hos familjen Arabsson

Vart får dom allt ifrån?

Kategori: Vardagen

Med allt prat om Israel i dessa dagar kom jag på en incident som hände för länge sedan. Lillasyster var bara 3-4 år och vi hade varit på drakborgen och lekt och det var första måndagen i månaden så när vi gick där så hördes testlarmet. Lillasyster stannade upp och spärrade upp ögonen och utbrast: "-Mamma, vad är det som låter?" Jag förklarade vad det var och trodde det var bra så men så utbrast hon igen: "-Nää det är judarna som kommer och dödar oss."
 
Jag kan nog ana vem som ligger bakom detta, vem som har satt griller i huvudet på henne och jag är helt emot det. Vi kan gärna förklara vad Israel gör och hur dumt det är men jag vill inte uttala mig om att det är judarna, lika lite som jag säger att alla zigenare stjäl. Vi vill inte höra att alla muslimer är terrorister och kvinnoförtryckare lika lite som en jude vill höra att denne är mördare, för man drar bara inte alla över samma kam, så enkelt är det! 
 
Så visst var det en rolig liten händele men samtidigt en snevriden syn, dock var hon en liten tjej med ett litet förståd då, hoppas förståndet på henne blir större än hennes fars. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: