Livet hos familjen Arabsson

4 åring

Kategori: Vardagen

I morrn fyller lillebror 4 år och han önskar sig Bärgarn i Cars och den MÅSTE låta. Fast mellan varven bryr han sig inte alls som idag när jag sa: "-Men va kul du ska ha på dagis i morrn när du fyller år." Till svar fick jag bara: "-Nääää, jag får inte sjunga då." Ja så kan man också se det. Sen när han är sur på oss säger han alltid: "-Ni får inte komma på mitt kalaaaaaas." "-Nämen vilken otur, vilken ska baka åt dig då?" Det ska hans dagiskompis göra, hon är också hans stora kärlek, ibland i alla fall.
Men när han är sams med oss alla så får vi komma, vilken tur vi har. :)
 
Jag har fått ett problem med morgonrutinerna, bägge barnen har helt plötsligt blivit otroligt morgontrötta och att försöka få liv i två lik på mornarna när man själv har lite brått är inte kul. Lillebror som fortfarande får hjälp med påklädningen på morgon får jag relativt fort klar om han inte börjar trilskas och vägrar att klä på sig och blir spänd som en båge. Lillasyster däremot får jag säga till så många gånger så det slutar alltid med gap och skrik och sura miner. Sen måste dom kivas med varandra så om lillebror inte redan var sur så blir han. Jag funderar på att väcka dom ännu tidigare så vi hinner med oss och kan tillägga lite morgonmys, en fundering som förmodligen inte kommer att fungera men kan vara värt ett försök.
 
Just nu i skrivande stund står lillebror här och skriker för han inte fick följa med pappa och hämta lillasyrran på scouterna. Han försöker komma med hot och beter sig allmänt illa, vart någonstans misslyckades vi??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: