Livet hos familjen Arabsson

Det lider mot semester.

Kategori: Semester

När man hör ordet semester så tänker man på sol, värme och bad. Underbara dagar fyllda med lek och skratt och ljumma kvällar där man sitter ute och myser lite så där romantiskt medans barnen leker och skrattar en bit bort. Jag ser sex härliga veckor framför oss, sovmornar och sena kvällar och man tar dan som den kommer.
 
Här kommer nu den där uppvaknande signalen som låter så illa...........
 
För hur härligt det än låter så blir det sällan så, dessa sovmornar gör mig bara tröttare och inte alls glad och pigg. Det är ju ingen hemlighet att barn bara är glada och snälla så länge de blir roade med allehanda saker för när minsta minut av tristess slår till ja då blir dom små  söta glada liven förvandlade till två arabiska halvblodashullliganer. Det ska bråkas och kivas så mycket som möjligt och ju mera mamman skriker desto värre blir dom. För det slår ju aldrig fel, när jag som mest vill vara med mina barn, efter jag tex har jobbat mycket eller som nu när semestern närmar sig, ja då blir allt bara fel, fel och åter fel och det slutar med att jag förbannar mig själv som tog så lång ledighet för att kunna vara hemma med barnen när jag i vissa stunder helst skulle vilja sitta på jobbet igen, i lugn och ro!
 
Badstransscenariot är en annan grej, efter att ha haft några sköna sommrar då lillebror varit lite rädd för vattnet och hållt sig till vattenbrynskanten har han numera kommit på att han kan gå ut tills han knappt syns mera. Det betyder att jag inte kan ligga uppe i vassen och gömma mitt valrossvita fläsk längre, nej nu måste även min filt ligga så långt ner på stranden den bara kan så jag har full uppsikt över HELA området då lillebror sällan befinner sig på samma plats mera än fyra sekunder åt gången. Sen all sand...... mmm passar inte direkt en städfantast att dra hem tjugotvå kilo sand efter varje strandbesök, men.. jag biter ihop, jag är inte 14 år längre och har inte oljat in mig i sololja så sanden fastnar och jag behöver inte heller ta in alla sandiga filtar utan dem slänger jag ute på gården så efter några veckor när det är slut på filtar och handukar ja då är det även slut på badandet också, om inte nån har lust att tvätta dessa förståss för jag gör det inte, jag har ju semester. :)
 
Men visst, för all del så kommer det några få stunder där man riktigt njuter av sommaren och då barnen faktiskt är små raringar, det är dessa tillfällen som man ser fram emot och som jag av någon anledning alltid tror att det ska bli jättebra. Men denna sommar kanske blir just så bra som jag hoppas på, bara skratt och glädje... eller vem försöker jag lura nu?
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Sååå igenkännande, vår semester har inte börjat än men den där skööna misommarhelgen då vi alla är lediga, glada, med sovmorgon har förvandlats till: Vakna kl 05:00 sen vara suuur hela dagen till kvällen kommer och samtliga är överaktiva duracellkaniner.. Saknar vardagen!

    Svar: JA det må vara skönt med ledighet men vardag och rutiner flyter på bättre. :)
    Livet hos familjen Arabsson.

    2012-06-23 | 16:30:34

Kommentera inlägget här: