Livet hos familjen Arabsson

Spelberoende.

Kategori: Barnen

Lillasyster klagade idag att hon hade så tråkiga spel på sin nintendo ds, någon dvs helt säkert lillebror hade raderat alla hennes spel så pappsen skulle till att fixa tillbaka dom. När en liten 8 årig tjej ska spela spel tänker man först på gulliga petshop eller annat sött men lillasyster har samma blod som lillebror och även om hon nöjer sig med att döda i spel och via filmer så har dom samma förkärlek till just döden. Hon ville ha ett spel som heter GTA som handlar om bilstölder, poliser, terrorister och dödande, jättetoppen för en 8 åring, en tjej dessutom. Storasyster försökte få sin lillasyster att ge upp dessa tankar och sa att det finns åldergräns på dessa spel men det örat lyssnade den lilla inte på, "nej, GTA är spelet för mig" sa hon klart och tydligt och fortsatte att tjata. Jag själv slutade att tänka på det tills hennes nintendo var klart och vad fanns i den då månne....jomenvisst, GTA!
 
Sen kommer vi till det jobbiga, två barn och ett spel, vilket resulterar i en tjutande lillebror och en liten tjej som vägrar låna ut sitt spel vilket återigen resulterar i mera tjutande. Som tur var så veknade lillebror när pappa plockade fram en liten cd spelare så nu ligger han och kollar på film på en löjligt liten skärm men är helnöjd.
 
Själv laddar jag med kaffe, en bok och ska se till att barnen somnar i tid ikväll för i morrn ringer uret tidigt och jag ska glädja alla med en STOR städdag, gissa om jag kommer att bli poppis.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: