Livet hos familjen Arabsson

Med eld i baken

Kategori: Vardagen

Jag är en mycket lat människa när det kommer till mig själv. Innan jag bestämde mig för att börja fortplanta små monster så lade jag ner tid på mig själv i form av träning och annat kul, ja jag tyckte träning var roligt en gång i tiden men inte nu.
Om jag ens ska överleva innan barnen har tagit studenten så är det väl dags att börja nån form av "ta hand om mig själv" tid. Så jag har börjat träna, eller rättare sagt promenara. Det kom sig att i förrgår var jag tvungen att göra mig av med lite aggressioner så jag gick helt sonika ut, efter att ha surat för min stenåldergamla mp3 lämnat detta jordeliv. I duggregnet stegade jag ut med våra grovsopor som jag tänkte slänga på vägen och började att gå, hittade en sträcka som tog ca 45 minuter och utan att utmana mig själv FÖR mycket så innehöll den lagoma backar som iaf gjorde mig varm. Ska fortsätta den turen tills blodsmaken i munnen förvinner och när benen inte känns som blytunga stenben då kanske jag tar och förlänger sträckan och kanske kanske jag kommer att få nån form av kondition.
 
Nu betyder inte det här att det kommer att hålla i sig, för som jag sa är jag en jäkla latmask.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: