Livet hos familjen Arabsson

Hur tystar man barn?

Kategori: Vardagen

Efter en städdag  och nu bakning är jag lite slut i kolan och med två små munnar som går i ett hela tiden är huvudet stort som ett jordklot och jag bara undrar hur får man tyst på dem? Att lägga dövörat till går en stund men just nu efter skjuttioelfte utbrottet orkar jag inte mera. Fick en stund förut då jag och storasyster åkte och fikade med en vän och lite handling och när jag lämnade hemmet var allt frid och fröjd. Maken kom hem glad i hågen efter arbetet till ett nystädat hem och han tog med sig de små ut en sväng men nåt hände där i mellan.
 
Lillasyster ville under dagen spela wii men oteknisk som jag är så fick jag inte till det och konstigt var det inte då det saknades en kabel. Maken fixade det hela och så långt var allt väl men sen råkade lillasyster radera nåt viktigt på spelet så det var inte till en glad familj jag kom hem. Nu håller maken på att fixa spelet samtidigt som han har sin bror i luren och den andra på skypen, det ryker ur öronen på honom och att höra vad hans bröder säger med dessa två mistlurar här hemma är en omöjlighet.
 
Sååååå mitt i allt drog jag igång ett bak, dum ide, mycket dum ide. Nu får jag stå mitt kast att baka klart samtidigt som jag försöker få barnen att sänka volymen och maken springer mellan vardagsrummet och köket och ser allmänt sur ut.
Jippie...... vilken toppenkväll.
 

Kommentarer

  • Ann-Christine Flemström säger:

    Härliga tider, ljuvliga tider...du kan verkligen få en att skratta fast jag i denna stund känner mej helslut...efter alla "besökare" i går som blev jättetrevligt...men sen återstår det roliga...diskning för 11 pers, städning efter småpojkarnas lek i skåpet som låg överallt....men vad gör det...livet är ju underbart <3
    Kram!

    Kramen <3

    Svar: Ja visst är livet underbart, för det mesta iaf. ;) Kram på dig finaste Anci.♥
    Livet hos familjen Arabsson.

    2012-07-09 | 21:22:25
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: