Livet hos familjen Arabsson

Gatufesten.

Kategori: Vardagen

Lika bra att börja inse att jag inte är så ung längre. Att slänga sig i den ena karusellen efter den andra gör mig yrare än vanligt, roligt är det men kanske inte värt varken pengarna eller yrseln.
Två timmar på gatufesten och 680:- fattigare..... ja om man nu räknar i hop allt och ärligt talat betalade jag inte allt själv, det är därför man tar med mor och far till stan. ;)
 
Men ballongjäkeln lillebror tjatade sig till betalade jag, han var överlycklig och när lillasyster sa att hon kunde avstå (vilket hon iof gjorde för att hon ska in i kväll och vet att hon kommer att få saker då, dum är hon inte.....) ja då kunde jag ju inte säga nej för han ville ju såååå gärna ha en. Glad i hågen fick han sin motorcykel ballong och efter fem minuter hemma så seglade 80 kronor iväg på himlen och en hysterisk lillebror grät oavbrutet. Då röck pappsen in, den annars så hårdnackade araben tog helt sonika lillebror i handen och for in till stan för att köpa en ny!!! Ja ibland blir jag helt brydd på den mannen!
 
Nu ska jag limma fast den på lillebrors arm och där ska den sitta tills luften pyser ur den och vad jag ska göra för att kompensera systrarna har jag ingen aning om, en korv på stan sen kanske??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: