Livet hos familjen Arabsson

Gatufesten del 2.

Kategori: Vardagen

I går kväll var det dags för gatufest igen, jag hade lovat lillasyster att åka in och kolla på lite artister. Med min begynnande förkylning for jag in med en speedad liten tjej, detta var ju stort för henne. Gjorde ett försök att tränga mig fram så hon skulle kunna se nåt och inte bara höra och det är tur man har vassa armbågar för dom fick jag användning av. Människor är ju inte kloka, dom bara bufflar sig fram som nån jädrans bulldozer och de äldre är värst, ingen som helst hänsyn till varken barn eller handikappade, måtte jag inte varit en sån i min ungdom. efter ett flertal knuffar och arga blickar gick vi därifrån, det fick bli höra och inte se resten av kvällen.
 
En annan sak jag irriterade mig på var alla dessa tjejer, i en kö hade jag två bakom mig och två framför mig, de två bakom snackade hej vilt om alla dom såg, hur dom såg ut, hur dom borde ha sett ut och hur dom absolut inte borde se ut. De två framför mig hade förmodligen ätit citron till middag, har nog aldrig sett två så sura tjejer förut tror jag. Dom sa inte mycket men deras blickar sa ALLT, det syndes direkt om dom inte gillade vad dom såg eller om dom gillade vad dom såg men inte gillade att denne såg bättre ut än dom, ja ni fattar va!
 
Lillasyster tyckte det var roligt i alla fall och hon hade blivit lovad sockervadd, nåt som en petig och klethatande mamma inte gillar så jag vart glad när hon valde en STOR popcorn istället, själv mulade jag i mig en langos, så var även detta år räddat, langos på gatufesten är ett måste även om det är godare att göra dom själv hemma så ska jag bara ha om jag är där.
Men jag vet inte, igen inser jag att jag börjar bli till åren, det är inte lika roligt längre att gå omkring bland allt folk, bland alla stinkande fylltrattar och att hela tiden passa vart man sätter tårna. Väl hemma igen så svidade jag om till mysstassen och lade mig med en bok, de e livet de!

Kommentarer

  • Ann-Christine Flemström säger:

    Är beredd att hålla med, fast att få träffa gamla kompisar är underbart...tur iaf att det dröjer ett år till nästa gång, om man orkar då'rå.

    Ha en bra dag <3 Kram!

    2012-07-05 | 10:46:28
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com
  • Ann-Christine Flemström säger:

    Beredd att hålla med dej, förutom att det var så kul att träffa så många goa vänner som jag saknat <3

    2012-07-05 | 10:53:40
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: