Livet hos familjen Arabsson

Galet är bara förnamnet.

Kategori: Vardagen

Idag har barnen verkligen visat sig från deras allra sämsta sida, deras "sommartider" ska genast få en ändring. Mina barn funkar inte som dom ska om dom är vakna länge på kvällarna och sover länge på mornarna, då kommer monstren i dem fram, jaja det händer även annars också men just nu är dom två små elaka troll. Storasyster gick ner till grannpojkarna en stund  och då tjatade lillebror att hon skulle komma hem. När hon väl kom hem så gick det bara några minuter så rök dom ihop.
 
Jag och maken passade på att överlämna monstren till mormor och morfar och åkte och handlade lite men när vi kom hem så syndes det tydligt att de hade fått nya gråa hår. ;( Känns vekligen inte roligt att åka iväg om ens för en timme när man vet att barnen inte kan bete sig, så nån romantisk weekend blir väl inte på tal om de närmsta 15 åren skulle jag kunna tro.
 
Senare på eftermiddagen tänkte maken åka iväg en sväng och han skulle ta med en av barnen, "Ta lillebror" tjöt jag. Men han frågade lillasyster men hon sa nej, men det gjorde hon säkert bara för att hon trodde att pappa skämtade. Efter en stund undrade jag vart maken tog vägen så jag ringde, vart var han då om inte i Birsta!! Det första ordet som flög i skallen tänker jag inte ens skriva här men det snällaste fulordet jag kunde komma på var PUCKO.... han skrattade till svar. Men han vart förlåten för han kom hem med en iPhone 3 till mig, han har sina små stunder min man även om det inte är ofta.
 
Kvällen vart riktigt fin, jag pillade på min nya leksak och barnen lekte hör och häpna snällt nästan hela kvällen, och det är i dessa sällsynta stunder jag ser på min familj med kärleksfulla ögon och suckar, vilken tur jag har som har en sån fin familj. ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: