Livet hos familjen Arabsson

Ett stycke billig lillebror till salu.

Kategori: Vardagen

Efter nästan två veckors härliga sovmornar så hade lillebror fått nog och slog till med att vakna kl 05.00....JA på morgonen!! När han inte fick nån respons på sitt vaknande här nere så gick han helt sonika upp till mormor och morfar, puttade morfar lite diskret på armen så morfar slog upp ögonan och sade: "Hej morfar, sover du!." Men sen gick han snällt ner när morfar bad honom men inte för att sova, nej då, för att väcka oss.
 
Maken for till jobbet och jag trodde jag skulle få gona lite mera så jag lade på kroken på dörren som vi har satt dit högt upp så inte lillebror rymmer. Men dummare är han ju inte så han tar en stol och nåt långt att peta med så är han ute. Men nu hörde jag honom skrika och banka på dörren: "Morfar, kom och släpp ut mig." Där antar jag att morfar ropade tillbaka: "Men kom då." Och lillebror svarade: "Men mamma har låst in mig." Då studsade jag upp i rädsla att någon utanför kunde höra att jag "låst in" min son. Så där stod han med pyjamasbyxorna hängande och ingen frukost i magen och med en morfar som lovat honom att följa med ut och klippa gräset. Här blir jag nu lagomt sur på morfar, dvs min pappa för orden vänta, sen och snart finns inte i lillebrors vokabulär så det var bara att slänga på ungen kläderna och skicka med frukosten ut.
 
Nu tog han en liten nap under dagen medans jag och storasyster var ute på en loppisrunda så jag trodde att kvällen skulle bli lugn, men ack så fel jag hade. En grinigare och tjurigare unge får man leta efter och idag har han varit allt annat än söt och snäll. Det är inte ofta lillebror lyssnar när man säger åt honom när han är så här, nej han blir bara värre så i säng skulle han. Så efter att han hade bråkat under kvällsbestyren med sin pappa så tog jag över i tron att han skulle bli lugn med mig men nej då, han fortsatte att skrika att han ville ha pappa så det fick bli så. Men vad gör då hans pappa!!! Jo han går och lägger honom och sen hör jag efter en liten stund hur dom börjar prata och sen fnittra sen kommer dom bägge två och lägger sig i soffan och kollar på film!
"Men snälla du" säger jag lite surt, "hur ska han lära sig vad som är rätt och fel när du smälter så fort han blir snäll och börjar smöra för dig." Där fick jag inget svar utan bara ett litet snett leende och nu ligger dom och käkar popcorn i soffan.
 
Hur var det Emils mamma sa, Hujeda mig!!

Kommentarer

  • Ann-Christine Flemström säger:

    Dom små gosingarna vet precis hur dom ska göra. Våran Tintin vet exakt hur farmor ska bearbetas...men vad gör det...älskar henne av hela mitt hjärta <3

    2012-07-13 | 08:24:05
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: