Livet hos familjen Arabsson

En dålig idé.

Kategori: Barnen

Igår fick jag och storasyster några timmar för oss själva så idag tyckte jag att de små skulle få sin beskärda del också. Jag tog med hela barnaskaran och for till Birsta där vi käkade lunch på Donken. Deras chicken wraps är faktiskt helt ok. Barnen åt och var snälla även om lillasyster inte var så hungrig men hon hade ju ätit frukost vilket lillebror hade skippat så han åt gladeligen upp både sin och det mesta utan sin systers hamburgare. Allt var frid och fröjd tills storasyeter ville gå och leta efter ett par byxor. Då började lillasyster att gnälla, "Varför måste hon alltid kolla efter kläder hon gör ju det hela tiden."  Sen kom dom två små på att man kan leka kurragömma inne på affärerna och ett springande utan dess like påbörjade inne på Gina Tricot. Att höja rösten utan att gallskrika är svårt och man vill ju inte skrika så hela gallerian hör heller. Jag fick ut dom från affären men då såg lillebror en Harley Davidsson som stod skyltad inne på Carlings och satte fart dit. Med andan i halsen aningen rädd att den stora maskinen skulle rasa fick jag ut lilleman därifrån, ingen skada skedd, pjuh!
 
På väg genom gallerian finns en liiiiten sluttande bit och där tyckte de små att det skulle åkas rutschkana, så dom satte sig ner och åkte, eller rättare sagt hasade sig fram eftersom sluttningen inte alls är så att man kan åka där. Kan lova er att det fanns roade människor runtomkring, alla utom jag och storasyster då. Jag tog lillebror i handen och skulle gå och vad händer då...... "Aj, aj mamma, släpp mig." Skriker ungen och flera människor glodde....jisses, den ungen kommer bli allas mardröm i fotbollslaget så som han filmar.
 
Ett par butiker senare och ett samtal med barnens far så rann svetten och jag ville bara UT, men så hade mormor gett dom pengar så in på lekplaneten där dom skulle välja en liten sak. Lillebror hittade på en gång sin kärlek, nån form av blåsbubbel gevär eller vad det nu var, nää ser mera ut som en sån där man går runt och blåser undan löv med. "Ååååå jag älskar en sån här" sa han och då var hans inköp klart medans lillasyster tig tid på sig att välja. "Om jag tar den här mamma så kanske det finns nåt annat som är mycket bättre." 20 minuter senare var hon klar och jag pustade ut, nu skulle vi hem.
 
Då kom vi på att jag skulle kolla på ett skal till min iPhone så vi for på media markt, under hot om att lämna tillbaka deras saker dom köpt så lovade dom dyrt och heligt att vara snälla där inne. Dom fastnade vid ett tv spel så jag kunde gå runt och kolla men när vi sen skulle åka så var dom borta. Då hörde jag ett illvrål och såg hur lillasyster formligen släpade sin bror i armarna och han tjöt hysteriskt och ville inte alls åka hem utan spela mera spel. Jag tog honom i handen och utan protester följde han med ut i bilen. För att skoja till det lite så sprang han och storasyster mot bilen, en tävling som dom hela tiden har om vem som hinner först till något. Jag låste inte upp förrens jag såg att lillebror skulle få vinna vilket gjorde att lillasyster som är värsta vinnarskallen blev helt galet sur, hon tjurade på och tyckte att vi fuskade. Efter några försök att förklara gav jag upp och höjde volymen på radion och storasyster flinade åt mig och sa: "Orkar inte du heller höra på dom."
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: