Livet hos familjen Arabsson

Dagen som varit.

Kategori: Semester

Började dagen med ännu en härlig sovmorgon, barnen är så snälla när dom vaknar, dom är gosiga och sitter snällt och tittar på tv tills dom bestämmer sig för annat. DÅ är dom inte lika gosiga längre och vi vuxna får ett brutalt uppvaknande.
Vid frukostbordet börjar dagens första retningspass, de små retar varandra och det slutar alltid med gråt från lillebrors håll. Tjatet på att lillasyster ska äta sin frukost håller på tills vi har tryckt i henne mackorna så hon kommer står sig ett par timmar i alla fall, med lillebror rasslar mackorna ner utan tvång, den ungen skulle kunna leva på formfranska och kaviar lätt.
 
Då vädret inte visade sig från sin bästa sida bävade jag för en dag inomhus men maken kom på den briljata iden att åka till IKEA. Jag övervägde att stanna hemma, tänk er ett tyst hus, en kopp kaffe och en bok, underbart. Men så kom tanken krypande på att maken kanske hade spenderarbyxorna på och det ville jag inte missa så till IKEA begav sig hela familjen.
 
Barnen slängdes in i bollarna och vi försökte muta personalen att de kunde få vara där i tre timmar men dom var benhårda. Men en timme i lugn och ro får väl också ses som en lyx antar jag.
Visst hade jag rätt, maken hade rätt sorts byxor på sig så det var bara att langa i vagnen. Eftersom han handlade till den kommande resan till Algeriet så brydde han sig inte om vad jag kom dragandes med tills han och storasyster kom på min genialiska plan, så efter det var jag liiiite försiktigare. Jag tex valde bort det stora kakfatet som storasyster tyckte va fult och valde den stora skålen istället, för visst behövde jag en till skål. Sen behövde jag ljus, det blir ju snart mörkt ute, och en ny termoskanna (den behövde vi på allvar!) Sen vet jag inte om svärmor behövde allt som maken handlade men det får han stå för.
 
Tiden går fort när man har roligt, timmen för barnens hämtning slog och vi tog en fika för att stilla deras hunger och andra behov. På restaurangen gladdes jag åt att andras barn ställde till oreda och INTE mina. Resterande shoppingturen gick förvånansvärt bra förutom några smärre katastrofer som en ivägslängd vagn som hamnade rakt på mig och lite kurragömma bland gardinerna men inget gick sönder och ingen mera vart skadad.
 
Men när vi kom hem bröt helvetet lös, piff och puff har bråkat oavbrutet hela eftermiddagen och kvällen sånär som en halvtimme ute på filten. Nu har jag både sålt barnen och skänkt dom till välgörande ändamål men inte vart dom snällare för det. I morrn är det söndag och sista dagen på första veckans semester är klar, nu återstår bara fem långa veckor och maken ska börja jobba på måndag, tror inte mina nerver kommer att hålla för detta.
 
 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Hahahaa underbart :D!

    2012-07-08 | 00:17:56
  • Ann-Christine Flemström säger:

    Underbart :))))))))

    2012-07-08 | 08:11:59
    Bloggadress: http://granlotjejen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: