Livet hos familjen Arabsson

Lugna dagar.

Kategori: Vardagen

De här två veckorna som maken och lillasyster har varit borta har varit så underbart lugna och sköna. Nu menar jag inte att just dom två är speciellt mycket jobbigare än nån annan i familjen men på lillebror har det haft en possitiv effekt, inga bråk med syrran har gjort honom lugn som en filbunke. Och vad jag förstår så är lillasyster lika lugn där nere, hon har inte heller nån att bråka med, tills idag. Igår kom makens ena syster med sina två döttrar och där har vi två lika galna små arabungar som mina. Så när jag pratade med maken tidigare idag kom lillasyster och var sur på sin kusin för hon hade kallat henne mehbola (säkert felstavat men betyder typ knäppskalle) Maken sa att hon skulle gå och säga tillbaka med arga blicken och just där kan jag tänka mig att det var kört för kärvänlig lek. Tycker mest synd om kusinen när hennes mamma får veta vad som sagts. ;)
 
Jag har jobbat mycket kvällar nu så det har varit storasyster som tagit hand om lillebror och det har funkat jättebra, alla tre tillsammans funkar som en smärre katastrof men det är skönt att veta att det inte är en grinig lillebror som ställer till det här hemma när jag jobbar. Sen om jag tänker efter har det varit många mutor..... spelen på våra Iphones är en  gåva, håller honom sysselsatt i timmar. Oh my.... vi har gjort lillebror spelberoende vid knappt fyra års ålder...!! Så kanske är det cocosbollar, spel och annat skoj som hållit honom lugn... tål att tänkas på.
 
Idag kom lillebror på att han saknade pappa efter att ha sett och pratat med honom i skypen så maken fick plocka fram alla presenter och visa honom vad han skulle få. Du ska få en snöskoter sa lillasyster och jag såg en glimt i lillebrors öga tills han såg leksaken och utbrast: -"Det är ju bara plast." Jahaja, han trodde han skulle få en riktig skoter han. Men han lovade pappa att lyssna på mig så han skulle få alla presenter, men den tallrik med janssons frestelse som stod på bordet och väntade på att bli uppäten fick bytas ut för just så snäll tänkte han inte bli och äta det.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: