Livet hos familjen Arabsson

Kanske lite för mycket?

Kategori: Vardagen

Jag tror inte maken kommer jubla över min shoppingnoja som jag har haft de senaste veckorna. På lördag kommer han och lillasyster hem efter en två veckors semestertripp till Algeriet och under den tiden har det varit Selånger marknad och höstkläderna börjar komma in i butikerna. Sen tycker jag väl det inte var heeelt onödigt att köpa några få rosa tallrikar att blanda upp med dom vita, jag menar ibland är man många på middag så visst behövs det. Att sen två små fina blå skålar råkade hamna i korgen märker han säkert inte. Rean på Indiska gjorde att jag istället för att betala 750 kronor så fyndade jag samma saker till det fashionabla priset på 188 kronor, det kan man väl ändå inte missa!!?? Det måste han väl förstå?
 
Barnen behöver kläder och jag behöver saker.... så enkelt är det. Han köpte faktiskt en klänning till lillasyster för 600 kronor nu till Eid, och då kan jag tala om att det priset betalade han i Algeriet....  förstår ni hur galet det är, du kan handla hur mycket som helst för en hundring, en svenska hundring är 1000 dinar och 1000 dinar är väldigt mycket där och han köper en prickig klänning som jag inte tror kommer att användas här hemma för SEXHUNDRA KRONOR!!!!!  Att han sen också ställde sig på fel parkering på Arlanda och istället för att betala 800 kronor får han betala 2500 kronor, hur osmart är inte det då!!
Sååååå om han piper det mista ord om mina inköp så kommer jag kväva honom med klänningen.